ICE TRAINING

Wim Hof en onderzoek

In 2013 was ik gewillig labrat bij een wetenschappelijk onderzoek en experiment waarin ik een training heb ondergaan van Wim Hof die ook wel bekend staat als "The Iceman". Na deze training zijn 11 anderen en ik in het ziekenhuis geïnjecteerd met een bacterie. Het doel was om te laten zien wat de training van Wim Hof kan doen op het gebied van ons autonome zenuwstelsel en immuunsysteem. De resultaten (link) zijn zeer bijzonder en interessant voor het medische wetenschappelijke veld. Zo is aangetoond dat we invloed kunnen uitoefenen op ons immuunsysteem en deze kunnen versterken door middel van vrije simpele technieken.

Eenvandaag rapportage over het onderzoek

Hoogtepunt van de Wim Hof training: Trekking van twee uur naar de bergtop waar het -13 graden was 

(rechtsonder ben ik)

      ADemhaling                    koudetraining                   Mindset

Power breathing herstelt de biochemie in het lichaam, optimaliseert je ademhaling tijdens sport en rust, ontzuurt je lichaam, heeft een waanzinnige impact op het autonome zenuwstelsel en immuunsysteem, brengt je in diepe meditatieve rust, stimuleert je creatieve vermogens en emotionele balans. Door dagelijkse beoefening van deze eenvoudige techniek kun je enorme winst behalen in gezondheid, (sport)prestaties, innerlijke rust en inzicht. 

De kou is een sterke natuurkracht die onze eigen innerlijke natuur weerspiegelt. Ons lichaam is prima in staat om te gaan met kou wanneer we weer leren onze evolutionaire software te gebruiken. Door de juiste manier van koudetraining komt er een reeks aan gezondheidsvoordelen op gang zoals de aanmaak van bruinvet en daarmee vetverbranding, een gezonder immuunsysteem en vatenstelsel, ijzersterke focus, meer balans in hormonen en neurotransmitters, reset van de biologische klok en een heerlijke feel-good brein cocktail.

De mindset is bepalend voor het succes. Inzicht in het onderbewustzijn, kennis en deep-learning over onbewuste processen zoals die van het immuunsysteem en het autonome zenuwstelsel zijn cruciaal voor een diepe implementatie van de technieken in jouw persoonlijke situatie. Door middel van verschillende mindset oefeningen krijg je een scherpe focus, versterk je je body-mind connectie en word jij in staat je onderbewuste vermogens bewust te maken en te leren gebruiken voor jouw doelstelling.

De effecten van de koude training

Binnen de methode wordt koude training ingezet om het autonome zenuwstelsel en bijbehorende immuunsysteem te beïnvloeden. Hierdoor kun je een sterkere weerstand creëren. Andere voordelen van koude training kunnen zijn:

  • Lichaam en psyche in balans brengen

  • Meer connectie met je lichaam en processen door lichaamsoefeningen uit kung fu en yoga

  • De psychische wil beïnvloeden

  • Het verhogen van het energieniveau

  • Een betere bloedcirculatie en lymfesysteemcirculatie

  • Verbetering van het concentratievermogen en doelgerichtheid

  • Vetverlies door verbranding en het activeren van “bruin vet”

  • Betere regulatie van de lichaamstemperatuur

Wat je gaat leren
  • De befaamde ademhalingsoefening die de wetenschap wereldwijd versteld deed staan

  • Technieken om verzuring in het lichaam en spieren tegen te gaan

  • Bewuste beïnvloeding van het autonome zenuwstelsel en het immuunsysteem.

  • Technieken die de stofwisseling verhogen

  • Een ijzersterke body-mind connectie te ontwikkelen en gestroomlijnde focus

  • Meer inzicht in je onderbewustzijn

  • De relatie tussen (psychische) energie, angst, mindset en het bereiken van doelen

  • Persoonlijke toepassing van de technieken op jouw situatie

  • Deep learning van de fysiologie achter de oefeningen

  • Afsluiting met een ijsbad (optioneel)

Ademhalingsoefening tegen paniekaanvallen!

Deze ademhalingsoefening is zeer geschikt voor mensen met paniekklachten en aanvallen. Empower jezelf, voel je prettig met je lichaam en alle reacties en heb nooit meer een paniekaanval.